Εκπαιδευτικοί

«Ο πραγματικά σοφός δάσκαλος δεν είναι αυτός που σε σπρώχνει μέσα στον οίκο της σοφίας, αλλά αυτός που σε οδηγεί στο κατώφλι του μυαλού σου».                                Χαλίλ Γκιμπράν

Αρχές πρόληψης
Κάθε συμπεριφορά έχει την αιτία της.
Πρόληψη σημαίνει αλλαγή στάσης ζωής.
Εκπαιδεύω σημαίνει μαθαίνω διαρκώς να ακούω καλύτερα.
Η ουσιαστική συμμετοχή είναι πάντα εθελοντική.
Η καλή εκπαίδευση ξαναζωντανεύει την επιθυμία για ζωή.
Η μάθηση είναι κυρίως συναισθηματική διαδικασία.
Η μόνη θεραπεία είναι η δημιουργία.

Man Ray, Orchestra, 1926
(Portfolio: Revolving Doors)

Στόχος  Ο εκπαιδευτικός να έρθει σε επαφή με νέες εμπειρίες και γόνιμα ερεθίσματα στην καθημερινή πρακτική του, να συζητήσει και να επεξεργαστεί θέματα που αφορούν στο ρόλο και το έργο του, να αναζητήσει λύσεις και τρόπους αντιμετώπισης των δυσκολιών στην τάξη και το σχολείο.

Διαδικασία και τρόπος  Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες που εμπεριέχουν παιχνίδια ρόλων, δραματοποιήσεις, συμβολική έκφραση και ελεύθερη συζήτηση, οι εκπαιδευτικοί μοιράζονται σκέψεις και προβληματισμούς, εκφράζουν και αναγνωρίζουν συναισθήματα, φόβους και προσδοκίες, συνεργάζονται και αναζητούν νέες προσεγγίσεις στα ερωτήματά τους.

Πραγματοποιούνται:

  • Ομάδες παιδαγωγικού έργου & εποπτείας
    Ομαδικές συνεδρίες, με μηνιαία συχνότητα, που βασίζονται στο σχολιασμό επιλεγμένων περιπτώσεων, ή δύσκολων περιστατικών που φέρνουν οι εκπαιδευτικοί από την καθημερινή τους πρακτική. Κεντρικός άξονας είναι ο προβληματισμός και η βελτίωση της παιδαγωγικής σχέσης δασκάλου-μαθητή και της δυναμικής της τάξης ως ομάδα.
  • Προγράμματα πρόληψης και αγωγής ψυχικής υγείας
    Δάσκαλοι και καθηγητές, έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν και να δουλέψουν πάνω σε ψυχοπαιδαγωγικά υλικά πρόληψης και αγωγής υγείας, προκειμένου να τα εφαρμόσουν στην τάξη, ή το σχολείο τους. Επιπλέον, υποστηρίζονται και εποπτεύονται στην εφαρμογή του υλικού στους μαθητές τους.
    Διάρκεια εκπαιδευτικού προγράμματος: 40 ώρες.
  • Ανοιχτές συζητήσεις με εκπαιδευτικούς
    Παρουσιάσεις – συζητήσεις με επιλεγμένα θέματα που σχετίζονται με την εκπαιδευτική πράξη, την νηπιακή, παιδική και εφηβική ηλικία και ψυχοσυναισθηματική ωρίμανση, καθώς και τη διαχείριση των δυσκολιών στο σχολικό πλαίσιο (επιθετικότητα, παραβατικότητα, βία, επικίνδυνα φαινόμενα ομάδας, κ.α.).
  • Θεματικά εργαστήρια
    Ανοιχτά στη σχολική κοινότητα σεμινάρια που διοργανώνονται με την επιθυμία και συμμετοχή των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων. Κάθε εργαστήρι έχει συγκεκριμένη θεματική και αποτελείται από την παρουσίαση-ανάπτυξη του θέματος και τη βιωματική επεξεργασία του

Τα προγράμματα απευθύνονται σε παιδαγωγούς και εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων. Υλοποιούνται είτε με πρωτοβουλία του Κέντρου, είτε με αίτημα των Διευθυντών ή των εκπαιδευτικών.
Επίσης, για όλα τα προγράμματα, μπορούν να προταθούν θέματα από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, ανάλογα με τις επιθυμίες και τις ανάγκες τους.
Αιτήματα, προτάσεις και δηλώσεις συμμετοχής στη γραμματεία.

Τρέχουσες Δράσεις

«Η Παιδαγωγική Σχέση ως απάντηση στη δύσκολη πραγματικότητα του σχολείου σήμερα»

ΔΙΗΜΕΡΟ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ Το Εργαστήρι απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς των Γυμνασίων του Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης και θα πραγματοποιηθεί Τετάρτη 28 και Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου, ώρα

Περισσότερα »

Ερωτηματολόγιο Ανίχνευσης Ψυχοκοινωνικών Αναγκών στην Τάξη & το Σχολείο

Το ερωτηματολόγιο ανίχνευσης ψυχοκοινωνικών αναγκών στην τάξη και το σχολείοείναι ένα εργαλείο που απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς της Β’ βάθμιας εκπαίδευσηςκαι σχεδιάστηκε για να συλλέξει πληροφορίες

Περισσότερα »

«Ομάδα στήριξης εκπαιδευτικών και διαχείρισης θεμάτων στο σχολείο»

Το Κέντρο Πρόληψης Ελληνικού-Αργυρούπολης οργανώνει Ομάδα στήριξης του εκπαιδευτικού (Β΄βάθμιας εκπαίδευσης) στο έργο του, με σκοπό τον προβληματισμό πάνω στον ρόλο του στη σύγχρονη εποχή

Περισσότερα »